Realizezi că este momentul să pregăteşti un nou articol, o nouă postare în social media, în sfârşit, vrei să comunici cu cititorii tăi, clienţii, targetul tău. Cum împachetezi mesajul? Ce subiect alegi? Hai să îţi povestesc cum fac eu.
Surse de inspiraţie pentru texte
În primul rând, eu intru în Google Analytics ->Public şi încerc să aflu cât mai multe informaţii despre vizitatori: ce interese au, care este categoria de vârstă, de unde sunt, etc. Pun mare accent pe categoria lor de interesele (sport, gătit, cumpărături, ştiri bancare, etc).
O altă sursă importantă este Google Trends, unde pot afla cele mai căutate subiecte la nivel naţional.
Dacă pregătesc o postare pe care o promovez pe termen scurt sau nu o promovez deloc, atunci pun accent pe Google Trends. În schimb, dacă setez mesajul/imaginea unei campanii pe care o promovez pe termen lung, ţin cont de Google Analytics.
Apoi încerc să fac o legătură între ceea ce se caută şi ce vreau eu să vând. Dacă nu reuşesc să fac o conexiune, nu este un capăt de ţară; mai am o şansă când aleg imaginea.
Surse de inspiraţie pentru alegerea imaginii
Odată creat textul, trebuie să aleg imaginea. Să zicem că nu caut o imagine pentru blogul personal, unde în general postez poze cu mine, ci pentru angajator sau client. Pentru asta arunc o privire şi în Facebook -> Statistici -> Urmăritori, să văd cine sunt persoanele care urmăresc pagina şi cine interacţionează cu postările paginii respective (sex, vârstă). La fel de interesant este şi Linkedin ->Analytics ->Visitors unde aflu în ce domeniu lucrează persoanele care urmăresc pagina.
Când aleg imaginea, nu îmi pun ochelari de cal şi merg doar pe trenduri. Mai ţin cont şi de tradiţiile din perioada următoare (dacă sunt ceva sărbători în perioada în care promovez postarea), de vreme (dacă este vară nu aleg personaje cu haine groase sau cu zăpadă pe fundal).
O altă sursă de inspiraţie este Pinterest -> Pinsights, care la fiecare sfârşit de an publică un raport cu trendurile pentru anul următor, pe foarte multe categorii de interese. Şi pe parcusul anului mai publică alte lucruri interesante.
Dacă nu ai idei ca să faci legătura între textul tău, imagine şi trenduri, dă-mi un semn, căutăm soluţii împreună. 🙂
3 thoughts to “Cum alegi subiectul mesajului pentru targetul tău”