imagini social media

Cum alegi imaginile pentru postările tale

Îţi spuneam anterior cum te poţi folosi de trenduri pentru a alege subiectul postărilor tale. Şi dacă nu reuşeşti să scrii pe subiecte populare, mai ai o şansă de a face asta prin pozele pe care le alegi.

Şi pentru poze sunt trenduri

Ca să le găseşti, te duci frumos la unchiul Google şi cauţi “graphic design trends” plus anul în care trăieşti. Nu de alta, dar nu vrei exemple populare acum 3 ani. Îţi recomand să schimbi tiparul postărilor din când în când, lumea se obişnuieşte repede şi rişti să pierzi reach-ul organic. Prin tipar mă refer la template, dacă foloseşti unul. Jonglează între cartoons, oameni, poză de produs testează în permanenţă. Ieşi din tiparul concurenţei, dacă vrei să atragi atenţia asupra postărilor tale.

Imagini alese per canal de comunicare

Când publici un articol pe site/blog, ţii cont de targetul site-ului. Intri frumos în Analytics, verifici sexul, vârsta şi interesele vizitatorilor, alegi poza. Pe blogul personal ar fi utile poze cu tine sau făcute de tine. Pe site-ul de prezentare al afacerii, ar fi util să se personalizeze pozele cu produsele vândute sau, în cazul serviciilor, cu orice se poate personaliza :)) Pe cât posibil. Încearcă să ţii cont cui te adresezi.

Când publici pe Linkedin, intri în statisticile paginii sau verifici cine sunt persoanele care au interacţionat cu ultima ta postare, alegi poza. Ţine cont că pe Linkedin lumea nu intră pentru reţete de bucate, ci pentru reţete de succes. Succes pe toate planurile, dar în special în carieră. Dacă vrei să publici o reţetă de bucate pe Linkedin, atunci ar trebui să o legi cumva de serviciu, gen snack care îţi dă un boost de concentrare în taskurile zilnice. Orice se poate promova, oriunde, cât timp mesajul şi poza sunt adaptate la motivul pentru care utilizatorii se află acolo.

La fel când publici pe Facebook: alegi o imagine pentru postarea ta în funcţie de persoanele care intră pe pagina ta. Atenţie mare aici: s-ar putea ca followerii (ăştia sunt mai importanţi decât fanii) să aibă caracteristici diferite faţă de cei care interacţionează cu postările. Poţi alege poze de stock cu cel puţin două persoane, în care să se regăsească ambele categorii din vizitatori. Mi s-a întâmplat, la unul dintre proiecte, followerii să fie pe categoria de vârstă 25-34 şi persoanele care interacţionau cu postările să fie pe categoria 45-54. Mai ţine cont de faptul că textul din imagine trebuie să se vadă bine pe mobil. La Facebook, cu cât ai mai multe cuvinte/text, cu atât reclama/bannerul va avea performanţe mai proaste.

Şi aşa mai departe, pentru Twitter, Instagram, etc.

Pe Pinterest îţi recomand să pui de toate. Se indexează în Google extrem de bine. Poţi pune la numele panourilor cuvintele cheie cu care vrei să rankezi în Google şi adaugi mereu toate imaginile postărilor tale.

Sunt multe de povestit aici şi fiecare caz are specificul lui.

Dacă nu ai idei ca să faci legătura între textul tău, imagine trenduri şi canalul de comunicare, dă-mi un semn, căutăm soluţii împreună. 🙂

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge