google analytics 4

Google Analytics 4. Ghid 2022

Probabil ai aflat deja că în 2023 Google va renunța la codul universal Analytics. Acesta trebuie înlocuit cu Google Analytics 4. Îți prezint în continuare un scurt ghid de setare a codului Google Analytics 4.

Cum treci de la Google Analytics Universal la GA4

În primul rând trebuie să intri în contul tău Google Analytics. Apoi vei accesa secțiunea Administrator:

administrator Google Analytics

Dai click pe ,,Asistent de configurare GA4″:

asistent configurare GA4

Caută opțiunea ,,Fluxuri de date” și dă click pe ea.

fluxuri date google analytics 4

Va trebui să alegi pentru ce vrei să colectezi statistici: site web, aplicație android sau iOS. În cazul meu, am ales web pentru blog:

web google analytics

Cum pui Google Analytics pe WordPress

Ca sa nu mă complic cu pus codul Google Analytics pe site sau cu Google Tag Manager, am instalat acum mulți ani un plugin pentru WordPress: ExactMetrics. Îmi arată statistici despre trafic din Google Analytics chiar în WordPress. Dacă alegi să îl folosești pentru prima dată, este foarte intuitiv: urmezi pașii, pui codul unic al proprietății și gata. Ai grijă să te autentifici în contul Google înainte să instalezi pluginul.

În schimb, dacă ești în situația mea și aveai deja pluginul instalat, trebuie să faci pașii următori.

Creezi un secret API key în Google Analytics. Dai click pe fluxul de date creat anterior și selectezi ,,Secrete API privind protocolul de măsurare.

secret api exact metrics ga4

Și creezi un Secret API nou, îi dai un nume, apoi îl copiezi:

secret api exact metrics google analytics 4

Apoi m-am întors în admin-ul site-ului, unde am accesat pluginul ExactMetrics în WordPress și m-am autentificat din nou:

exactmetrics plugin wordpress settings Google Analytics

Am selectat noua proprietate GA4 creată și apoi am adăugat secret API-ul în ExactMetrics:

autentificare exactmetrics GA4
secret api exactmetrics

După vreo 24 de ore vei vedea și primele rezultate. În Google Analytics vei avea 2 proprietăți: cea veche cu Google Analytics Universal unde vei găsi atât date din trecut, cât și actuale. Și noua proprietate care îți dă date începând cu ziua creării ei. De la 1 iulie 2023 proprietatea Google Analytics Universal nu îți va mai afișa niciun fel de statistici (cel puțin așa susține Google acum).

Nu lăsa pe mâine ce poți face azi. Cu cât creezi mai repede proprietatea GA4, cu atât vei avea statistici mai bune (mai multe) la anul. Gândește-te: fără aceste date (anonimizate) despre vizitatorii site-ului tău, cum poți crea noi strategii de marketing astfel încât să îl monetizezi mai bine?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

CommentLuv badge