Am participat recent la a 45-a ediţie marca SocialPedia.ro, unde Cristian Manafu, Raluca Radu şi Diana Mihăilă ne-au prezentat trendurile din 2023 în social media.
Foarte pe scurt despre trenduri în social media
- Canalul de vânzare marketplace este în creştere;
- Multe magazine online trec la următorul nivel de profesionalism: livrare în lockere, pickup points, platforme de vânzări automate, BNPL (cumpără acum, plăteşti mai târziu);
- Se pune accent pe produse proprii sau în exclusivitate;
- Brandurile se vor diferenţia prin storytelling;
- Partea de customer care devine din ce în ce mai importantă, brandurile poziţionându-se astfel în rolul de specialist.
- Când vine vorba de mixul de marketing digital, magazinele online pun accent pe automatizări şi e-mail marketing;
- Devin populare noi tipuri de campanii:
- short-form video: videori captivante cu o durată între 15 secunde şi 3 minute (ideal ar fi între 30-60 secunde). Cele mai multe se găsesc pe TikTok, YouTube Shorts şi Instagram Reels, dar şi Facebook Reels câştigă teren.
- social shopping;
- video-uri autentice.
- Se foloseşte AI pentru generare de conţinut nou (imagini, audio, video-uri, codări, texte, simulări);
- Se trece la conţinut social media multisenzorial: conţinut care include şi text şi vizual şi audio, într-un mediu imersiv, oferind o experienţă captivantă;
- Super aplicaţiile sunt extrem de apreciate (cele gen WeChat);
- AR Shopping: cumpărăturile devin mai comode cu realitatea virtuală (cam ce anunţau IKEA şi Elvila, dar nu am testat; utilizatorii interacţionează cu produsele într-un spaţiu virtual);
- Social SEO ajută postările să fie mai uşor de găsit de către alţi utilizatori! Presupune să setăm captions şi alt-text când urcăm conţinut vizual pe reţelele de socializare.
- Se va apela tot mai mult la influenceri pentru a promova produse şi servicii, astfel încât să se obţină prin social media conţinut generat de utilizatori;
- Conţinut generat pe loc: încurajează generarea conţinutului autentic rapid (gen TikTok Now);
- Reţelele sociale au devenit instrumente puternice pentru creatorii de conţinut şi fanii lor. Conţinutul din social media ar trebui să aibă câteva scopuri de bază, de la educaţie la diverstisment şi chiar durabilitate:
- conținutul de divertisment este conceput pentru a oferi fanilor distracție uşoară;
- conținutul „educativ” oferă valoare prin furnizarea de informații sau resurse utile;
- conținutul durabil încurajează fanii să facă alegeri mai bune pentru mediul lor;
- ideal ar fi să se combine educația și divertismentul într-un singur pachet.
- conținutul nostalgic permite fanilor să-și amintească vremurile bune și să-și amintească trecutul.
- oricare ar fi scopul conținutului tău de pe rețelele sociale, este important să te asiguri că rezonează cu fanii.
- Consumatorii se aşteaptă ca brandurile să îi ajute să îşi eficitientizeze stilul de viaţă.
Toate ideile sunt prezentate de SocialPedia.ro aici. Aştept cu nerăbdare următoarele ediţii!
2 thoughts to “Trenduri 2023 în social media”