Poate ai observat că şi comportamentul tău s-a schimbat în ceea ce priveşte reclamele online. Ei bine, nu eşti excepţie – în general, comportamentul consumatorilor s-au schimbat. Hai să povestim puţin despre marketing online în zilele noastre.
Schimbarea comportamentului consumatorilor:
De la selfie-uri la scroll-uri nebunești pe rețelele de socializare, consumatorii s-au transformat în adevărate mașini de consum de conținut online. În trecut, reclamele online erau privite cu oarecare scepticism, dar în prezent, consumatorii sunt mult mai deschiși și chiar își doresc să interacționeze cu reclamele relevante și captivante: dau like, lasă comentarii. Nu se sfiesc deloc să-şi spună părerea din locuinţa lor, departe de pericole, simţindu-se destul de curajoşi să se bată şi cu un tigru – emoticon, desigur.
În căutarea conținutului unic:
Consumatorii nu mai sunt interesați doar de strategiile de marketing online obișnuite. Ei sunt în căutarea conținutului unic și creativ, care să atragă atenția. Brandurile au înțeles acest lucru și au început să abordeze reclamele online într-un mod mai creativ și neconvențional, folosind umorul, poveştile captivante și influencerii pentru a se conecta cu consumatorii într-un mod autentic. Amintiri depănate, traume comune ironizate, dar niciun subiect ales întâmplător, nicio modalitate de comunicare folosită la noroc, totul bazat pe trenduri.
Conversiile pe Google, Facebook, Instagram și TikTok:
Când vine vorba de generarea de conversii pe aceste platforme, există câteva strategii care au avut succes în ultimii ani. Te invit să citeşti acest interviu cu Lavinia Pavel despre social media marketing.
În ceea ce priveşte conversiile, de obicei afacerile/firmele cum vrei tu să le spui, vor vânzări. Printr-o reclamă online, generezi lead-uri (anumite acţiuni precum apel telefonic, mesaj de contact prin orice canal) pe care să-l transformi în conversie – vânzarea efectivă, primirea banilor.
Cea mai bună sursă de conversii rămâne Google: acolo este interesul direct. Omul intră pe Google, caută ce are nevoie şi alege în funcţie de preţ şi de emoţii. Alege dintre primele site-uri pe care le găseşte în listă. Răbdarea consumatorilor nu este infinită, nu au mereu timp să acceseze link după link, pagină după pagină cu rezultatele căutării lor. În general „primele poziţii câştigă”.
Facebook mai generează un număr mic de conversii, în funcţie de specificul business-ului. Nu uita că Facebook, Instagram, TikTok, sunt platforme folosite în timpul liber, de distracţie. Trebuie să îţi cunoşti clienţii, să ştii ce vor consumatorii, pentru a putea vinde şi pe canale social media accesate de aceştia în timpul liber, pentru a se relaxa, pentru a interacţiona şi a se conecta unii cu alţii. Poţi citi şi acest interviu cu Manuela Vulpescu despre comportamentul consumatorului.
Tehnologii și instrumente noi:
În era digitală în continuă evoluție, tehnologiile și instrumentele noi apar în mod constant pentru a îmbunătăți eficiența reclamelor online. De la inteligența artificială și machine learning, care optimizează automat campaniile publicitare, până la instrumente de analiză avansată a datelor și personalizare mai mare, există o mulțime de opțiuni pentru a obține rezultate mai bune în campanii. Totuşi, ca să citez un clasic în viaţă, dacă era ceva uşor de făcut, îl făceau toţi. AI, soft specializat în funcţie de profil şi activitate, nu funcţionează cu un „începător la butoane”. Este nevoie de acel human touch dat de un specialist în domeniu. Un specialist cu experienţă aduce şi rezultate.
Confidențialitate și reglementări:
Într-o lume în care datele personale sunt tot mai valoroase, protecția confidențialității consumatorilor și respectarea reglementărilor devin din ce în ce mai importante. În 2023, se preconizează că vor apărea mai multe reglementări și restricții privind colectarea și utilizarea datelor cu caracter personal în scopuri publicitare. Acest lucru poate afecta modul în care anunțurile sunt direcționate și difuzate, dar și cum sunt percepute de către consumatori.
Va fi o provocare din ce în ce mai mare să convingi consumatorul să îşi dea de bunăvoie acordul pentru a primi un newsletter, o notificare push, un SMS promoţional. Şi, bineînţeles, să nu îşi retragă acordul după primul mesaj promoţional. Ei vor ceva în schimb pentru acest „troc de date”, ceva care să-i motiveze să rămână abonaţi. Este important ca brandurile să fie creative, autentice și să ia în considerare noile tehnologii și reglementări pentru a-și atinge obiectivele de conversie, pentru a se conecta cu consumatorii într-un mod… de durată.
2 thoughts to “Schimbări în comportamentele consumatorilor în ultimii ani când vine vorba despre reclame online”