Dan Vîrtopeanu are o experiență de peste două decenii în industria IT&C. În 2012 a fondat Breeze Mobile, o agenție de mobile marketing de top, cu o gamă completă de servicii, dovedită prin numeroase premii câștigate la competiții de specialitate. Am avut plăcerea să lucrez cu Dan și agenția lui mai mulți ani la rând, pentru campanii de digital marketing, mobile apps și site-uri complexe.
Ne-am întâlnit recent la Webstock, unde a făcut parte din juriu. De fapt, Dan a jurizat și în alte evenimente, precum GPeC. M-am bucurat când a acceptat să răspundă la câteva întrebări. Cu cine altcineva să povestesc despre evenimente e-commerce și comunicare online?
De ce particip la evenimente de digital marketing și e-commerce
Personal, eu merg la astfel de evenimente pentru că îm plac prezentările speakerilor și pentru networking. Una este să citești o carte scrisă acum nu știu cât timp, alta este să afli noutăți și trenduri, campanii de succes, experiența unor profesioniști care se confruntă cu provocările actuale de pe piață. Nu mai vorbesc despre plăcerea de a mă reîntâlni cu prieteni, profesioniști cu care am lucrat și de a crea noi relații cu oameni care lucreaza în digital marketing.
Mereu m-am întrebat cum este să fii în juriul unor evenimente precum GPeC și Webstock. Așa că l-am întrebat pe Dan, care mi-a povestit așa:
Sunt mai multe motive pentru care îmi face plăcere să jurizez la diferite evenimente. Ocazia de a descoperi proiecte frumoase despre care nu știam că există sau că au fost derulate este unul din ele. Alt motiv este că văd evoluția în timp a site-urilor de e-commerce (GPeC) sau a execuțiilor de comunicare, care păstrează ritmul tendințelor industriei sau se aliniază bunelor practici. Nu în ultimul rând, perspectivele originale pe care le oferă studiile de caz sau moduri inedite de abordare în e-commerce.
Competiții e-commerce și comunicare online: avantaje și diferențe
Sunt multe evenimente în care se jurizează magazine online, campanii de comunicare, etc. Dar am continuat discuția cu Dan despre GPeC și Webstock, fiind cele mai recente la care am participat. L-am întrebat de ce merită să se înscrie companiile în astfel de competiții și care este diferența dintre aceste concepte:
Diferența dintre GPeC și Webstock pornește de la formatele diferite: GPeC a ieșit din stadiul de competiție (de aceea numele complet este GPeC Proficiency) fiind de fapt un audit complex al site-urilor din e-commerce. Sunt foarte multe criterii specifice evaluate prin prisma bunelor practici în domeniu, fiecare participant primește rezultatele detaliate și poate să facă public acest scor. Notarea la GPeC se bazează pe cele peste 100 de criterii evaluate de specialiști în domeniul specific, în timp ce notarea la Webstock se bazează pe câteva criterii care sunt evaluate de mai mulți jurați pentru același caz. Sistemul de evaluare Webstock e asemănător cu ce se întâmplă la patinaj artistic unde fiecare membru al juriului evaluează aceeași perfomanță. Sistemul de evaluare GPeC e asemănător cu cel din educație, unde avem diferite materii (criterii principale), fiecare din ele fiind notată de un singur examinator.
Principalul motiv pentru care participanții ar trebui să se înscrie la GPeC Proficiency, dincolo de auditul detaliat, sunt sesiunile de mentorat cu specialiști și experți în domeniu. Webstock este un festival al comunicării din România care premiază în fiecare an cele mai bune proiecte din acest domeniu împărțite în multe categorii. Înscrierea la Webstock Awards aduce recunoașterea experților din industria comunicării pentru lucrările premiate, indiferent de zona dedicată brandurilor sau cea a creatorilor de conținut. Nu în ultimul rând înscrierea la Webstock este un exercițiu foarte bun de a gândi și susține în scris a cazului prezentat.
Toți participanții câștigă ceva
Când spun cuvântul „competiție” deja mă gândesc la a câștiga ceva. Și dacă unii sunt câștigători, ceilalți… ce sunt?
Nu aș împărți participanții între câștigători și necâștigători. Toți participanții sunt absolvenți, unii din ei fiind premianți. Premianții trimit mesajul că știu cum să facă o treabă foarte bună, iar clienții lor pot avea mai multă încredere în succesul relației cu aceștia. Pentru magazinele premiate la GPeC este o ocazie de a se mândri cu scorurile mari obținute care implică respectarea celor mai bune standarde în domeniu, respectiv o experiență de achiziție foarte bună în toate etapele ei. Clienții și agențiile premiate la Webstock Awards se bucură de recunoașterea întregii industrii și sunt stimulați să păstreze ștacheta ridicată pentru următoarele campanii. Cei care nu au câștigat sunt motivați să facă eforturi pentru a face lucrurile mai bine, indiferent că vorbim GPeC sau Webstock Awards.
Eu vreau să mai adaug ceva aici. Inițiativa de a participa spune ceva despre companii / magazine / agenții, indiferent dacă primesc un premiu sau nu: ambiția participanților de a fi mai buni. Efortul pe care îl depun în proiectele lor, curajul de a li se analiza munca în cele mai mici amănunte, deschiderea de a accepta feedback-ul. Ca să explic ca pentru fi-meu de 6 ani, în cazul magazinelor se poate spune că vor constant să perfecționeze experiența cumpărătorilor, să îi ajute să achiziționeze mai ușor și în siguranță ce au nevoie. În cazul agențiilor, se poate spune că vor constant să perfecționeze modul în care creează campanii memorabile pentru clienții lor, să le facă brandul vizibil și greu de uitat.
Mitul participării la competiții de e-commerce și comunicare online
A participa sau a nu participa la astfel de evenimente. Ca gură-cască de pe scaun, îți pot spune că nu am plecat niciodată fără minim 5 idei pe care să le pun în practică în activitatea mea. Dar cum este din punctul de vedere al companiilor? Explică Dan 🙂
Dacă sunt persoane care consideră că participarea la astfel de competiții înseamnă pierdere de timp și resurse înseamnă că nu au înțeles beneficiile participării și probabil oricum au resursele la limită. Așa cum am menționat este un foarte bun exercițiu de a scrie cazul ales, lucru pe care nu îl facem în mod uzual. Se vede diferența dintre cei care au experiența participării de-a lungul timpului prin modul cum își structurează și construiesc cazul, față de cei care o fac pentru prima oară. A nu se înțelege că un caz foarte bine realizat e câștigător apriori, ai nevoie și de rezultate și execuție foarte bune. Pentru GPeC Proficiecncy efortul de timp e minimal, se limitează la timpul alocat sesiunilor de mentorat, care reprezintă de fapt marea plus valoare.
Mereu învăț ceva de la Dan Vîrtopeanu, i-am apreciat răbdarea de a explica, claritatea argumentării și profesionalismul de care dă dovadă. Ne revedem curând la conferințe de digital!
One thought to “La povești cu Dan Vîrtopeanu despre evenimente e-commerce și comunicare online”